internet, reklama

Jak stworzyć dobrą stronę internetową firmy?

Świat mediów i przeciętnej osoby spotyka się nie tylko w mediach społecznościowych, w wymiarze osobistym, ale też na stronach firmowych – w wymiarze biznesowym. Niemal każda firma może zyskać na obecności w internecie, a choć część z nich nie potrzebuje w dzisiejszych czasach własnej witryny, to w wielu branżach jest bardzo przydatne mieć swoje miejsce, które pokaże się każdemu, kto wpisze nazwę firmy i dostanie dokładnie taki przekaz, jaki zamierzono – nie tylko jeśli chodzi o słowa, ale też całościowe podejście firmy. W niektórych sytuacjach można wręcz spodziewać się, że większość klientów wejdzie na naszą stronę, dlatego też jej nienaganna konstrukcja może być jednym z priorytetów. Zrobienie strony w sensie technicznym nie jest najbardziej wymagającą sprawą – często można to zrobić za setki złotych, często za tysiące, czasem za dziesiątki tysięcy, w zależności od tego, czy strona ma być prostą prezentacją i metodą na kontakt, czy też żywym miejscem mającym funkcję np. sklepu internetowego. Ale jest też aspekt często niedoceniany przez przedsiębiorców, o czym wie chyba każdy internauta – zadbanie o odpowiednią treść, jasny przekaz i estetykę, które również wpływają na opinię o całej firmie. Są to rzeczy, których żaden twórca strona www nie zrobi sam z siebie, bo nie zna firmy tak dobrze, jak ludzie ze środka. Jakie są podstawowe porady pomagające stworzyć świetną stronę?

Strona www to twarz firmy w cyfrowym świecie. Źródło: Pixabay.com.
Strona www to twarz firmy w cyfrowym świecie. Źródło: Pixabay.com.

Na początek warto sprecyzować, czym ma być strona. Sklep internetowy, prezentacja produktów, informacje o firmie – sama decyzja o tym, co dokładnie warto zamieścić, wpłynie na każdy kolejny krok. Dobrze jest, by ktoś z firmy tworzył przynajmniej pierwotne, wstępne wersje materiałów, bo to właśnie osobom z firmy przyjdą do głowy najtrafniejsze treści – przykładowo, producent betonu będzie dużo lepiej niż dowolna wynajęta osoba wiedział, co czyni jego beton wartym zakupu. Rozwijanie takich tekstów czy ich korekta powinny mieć przede wszystkim na celu sprecyzowanie przekazu – raczej nikt nie wchodzi na strony firmowe po to, by delektować się językiem, ale by jak najszybciej zdobyć konkretne informacje. Dlatego też zaangażowanie znawców tematu ma takie znaczenie. Oprócz podstawowych treści – tekstów, grafik, czasem filmów – strony www używają również interaktywnych technik, i tutaj również warto jest dokładnie wybrać, które chcemy zamieścić tak, by były widoczne i zachęcały do skorzystania. Może chodzić o kupno określonego produktu online, zostawienie danych kontaktowych, zgłoszenie swojego pytania, chat z osobą z firmy… Elementów nie powinno być za dużo, bo strony ze słabymi, niepotrzebnymi tekstami bez konkretów czy niedopasowanymi grafikami ze stocka wielu klientów raczej zniechęcą do skorzystania z usług.

Stronę, która daje efekty, osiąga się dzięki stworzeniu nie tylko listy tego akcji, ale też ich hierarchii, jako że, obrazowo mówiąc, nie wszystko może być na wierzchu. Dobra strona informuje potencjalnych klientów o tym, co firma czy instytucja może dla nich zrobić, i ułatwia rozpoczęcie tej działalności. Aby to osiągnąć, ważne jest, by za każdy aspekt konstruowania strony odpowiadały osoby, które najlepiej się na nim znają – czy chodzi o opis działalności firmy, tworzenie treści czy też projekt samej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *