reklama, telewizja

TVP rozpoczęła sprzedaż reklam telewizyjnych na tegorocznym mundialu

Już w czerwcu rozpocznie się kolejne święto piłkarskie, tym razem najlepsze reprezentacje z całego globu zmierzą się na turnieju organizowanym w Brazylii. Chociaż większość stadionów nie jest jeszcze gotowa, TVP właśnie rozpoczęła sprzedaż przedmeczowych spotów reklamowych. Można zatem ironicznie stwierdzić, że państwowa telewizja bardziej wierzy w organizatorów niż niejeden ze sceptycznych obserwatorów wysłanych przez FIFA na inspekcję przygotowań do mistrzostw.

Mistrzostwa Świata w Brazylii
Źródło Pinterest

Żeby zareklamować się przed najważniejszymi meczami mistrzostw, firmy będą musiały wyłożyć kwoty sięgającą od 66 do 202 tysięcy złotych. Mecze w trakcie fazy grupowej emitowane w TVP1 i TVP2 zostały wycenione od 5 do 93,9 tys. zł. Poniżej umieszczamy zestawienie kosztów reklam emitowanych na kolejnych szczeblach rywalizacji.

  • 1/8 finału: 21 – 81,9 tys. zł,
  • ćwierćfinały: 26,2 – 86,7 tys. zł,
  • półfinały: 63 – 162,1 tys. zł,
  • mecz o trzecie miejsce: 64,9 do 136,9 tys. zł,
  • finał 76,1 – 202,6 tys. zł.

Najkorzystniejsze miejsca w blokach reklamowych zarezerwowane są dla sponsorów mundialu, o kolejności pozostałych reklam będzie decydować licytacja, o której terminie poinformuje biuro reklamy TVP.

Mecze na antenie TVP będą pokazywane na kanałach TVP1, TVP2 i TVP Sport. Impreza potrwa od 12 czerwca do 13 lipca. Poszczególne spotkania będą rozpoczynać się o godz. 17.00, 18.00, 21.00, 22.00 i północy polskiego czasu, mecze 1/8 finału i ćwierćfinały – tylko o godz. 18.00 i 22.00, półfinały i mecz o trzecie miejsce – o 22.00, a finał – o 21.00.

Cennikowe przychody TVP z reklam emitowanych podczas EURO 2012 wyniosły 122,5 mln zł. Nie łatwo będzie pobić tę kwotę w tym roku, biorąc pod uwagę fakt, że na mundialu nie wystąpi nasza reprezentacja, a ceny poszczególnych reklam są niższe niż na Euro 2012.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *