
Komisja Etyki TVP stwierdziła, że udział Macieja Kurzajewskiego w reklamie PKO BP jest sprzeczny z zasadami etyki dziennikarskiej obowiązującymi w Telewizji Polskiej. Na posiedzeniu komisji podjęto również temat promowania Powerade przez Tomasza Lisa, jednak w tej sprawie nie wydano jeszcze decyzji.
Pomimo, że dziennikarz z TVP Sport Maciej Kurzajewski uzyskał zgodę od kierownictwa TVP na udział w kampanii PKO BP promującej płatności mobilne, Rada Etyki TVP stwierdziła, że uczestnictwem w reklamie narusza 14 pkt zasad etyki dziennikarskiej w TVP, zgodnie z którym: „dziennikarzowi nie wolno zajmować się akwizycją reklam, ani występować w programach reklamowych”. Nie pomogły wyjaśnienia, że udział Kurzajewskiego w reklamie związany jest z akcją społeczną, w ramach której Kurzajewski promuje bieganie, startując przy wsparciu PKO BP wraz z innymi zawodnikami w największych maratonach.
W związku z decyzją Komisji dziennikarz na czas kampanii zniknie z programów TVP, a rozmowy o przedłużeniu właśnie wygasającego kontraktu zostaną wznowione dopiero po zakończeniu emisji reklamy.
Na posiedzeniu Komisji Etyki TVP zajęto się także promowaniem napoju Powerade i hotelu Hyatt we wpisie na blogu Tomasza Lisa. Dziennikarz skorzystał z prawa do obecności na posiedzeniu i próbował przekonać członków komisji, że wpis wcale nie był reklamą. Niezależnie od udzielanych wyjaśnień wpis został usunięty z bloga przez autora – nie ma go nie tylko na liście artykułów, ale również znikł po nim ślad w Google. Komisja Etyki TVP zdecydowała, że w związku ze skomplikowaniem tej sprawy wróci do niej po raz kolejny na następnym posiedzeniu.