rynek pracy

Jak znaleźć pracę?

Wiele osób kończących studia lub jeszcze się uczących zadaje sobie pytanie: jak znaleźć pracę? Pierwsza praca jest ważna ponieważ często decyduje w jaki sposób pokierujemy swoją karierą. Obecnie jest rynek pracownika, dlatego łatwiej niż kiedykolwiek jest znaleźć pracę.

W tym artykule poznasz sposób na znalezienie ciekawej pracy krok po kroku.

Jak napisać dobre cv?

cv to podstawa
Przygotowanie odpowiedniego CV to niezbędny krok do znalezienia dobrej pracy, Fot:pixabay.com

Po znalezieniu atrakcyjnych ofert pracy, należy wysłać odpowiednie CV (i czasem list motywacyjny), które będzie odpowiedzią na daną ofertę pracy.

Jeśli wysyłane przez Ciebie CV nie spotykają się z informacja zwrotną od pracodawcy, to możesz skorzystać z usług stworzenia tego dokumentu w oparciu o aktualne standardy. W Internecie można znaleźć firmy, które tworzą go w taki sposób, aby wyróżniało się na tle pozostałych i stanowiło przewagę konkurencyjną nad innymi kandydatami.

Pomoc w napisaniu dobrego CV

Profesjonalnie przygotowane Curriculum Vitae jest wizytówką każdego kandydata starającego się o pracę w danej firmie. Jeśli jesteście zainteresowani sporządzeniem takiego dokumentu w sposób prawidłowy i wyróżniający się pośród pozostałych aplikacji, to warto poszukać specjalisty z tego zakresu lub przygotować dobre CV w specjalnej aplikacji internetowej.

Rzetelne przygotowanie CV obejmuje uwzględnienie przede wszystkim doświadczenia i kompetencji jakie możemy zaoferować przyszłemu pracodawcowi. Należy wziąć pod uwagę wiele obszarów, które stanowią własne strony i powinny się one znaleźć w życiorysie.

Warto stworzyć CV, które wyróżnia się formą lub wyglądem. Ma to szczególne miejsce przy składaniu CV na stanowiska kreatywne, np.:

  • designer,
  • specjalista ds. reklamy,
  • stanowiska artystyczne,
  • grafik.

Jeśli masz problem ze znalezieniem pracy to warto przeanalizować swoje CV, albo dać komuś do przeczytania, żeby sprawdził czy niema błędów. Możesz też zlecić to profesjonalnej firmie lub doradcy.

Tłumaczenie dokumentów

Często zdarza się, że pracodawca wymaga złożenia oferty w obcych językach. Ma to miejsce często w branży informatyczne, finansowe lub innych, gdzie wymagany jest bezpośredni kontakt z klientem zagranicznym. Nie koniecznie musimy od razu samodzielnie tłumaczyć. Możemy zatrudnić doświadczony zespół lub freelancera, który zajmie się tłumaczeniem Curriculum Vitae oraz Listu Motywacyjnego. Najczęstsze języki na które są tłumaczone te języki to oczywiście język angielski lub niemiecki, ale także rosyjski czy czeski.

List motywacyjny po angielsku

Dostępne są aktualnie usługi pisania listu motywacyjnego w języku angielskim. Jest to ciekawa opcja, ponieważ uwzględnia ona przede wszystkim ofertę pracodawcy, ale również specyficzne słownictwo. Inaczej będzie wyglądał list motywacyjny w języku angielskim skierowany do przedsiębiorcy z Polski, inaczej do londyńskiego przedsiębiorstwa i jeszcze inaczej do szkockiego pracodawcy.

Wspomnianą usługę pisania lub tłumaczenia listu motywacyjnego polecamy szczególnie osobom, które ubiegają się o pracę na określonym stanowisku w międzynarodowych firmach. Zlecając taką usługę dokumenty na pewno zrobią dobre „pierwsze wrażenie” na potencjalnym pracodawcy. Korzystny wizerunek kandydata, pozostanie niewątpliwie w pamięci rekruterów.

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej

W celu zdobycia wymarzonej pracy, każdy kandydat przechodzi rozmowę kwalifikacyjną z potencjalnym pracodawcą. Odpowiednie przygotowanie się do niej, będzie receptą sukcesu i uzyskania etatu. Jesteśmy w stanie pomóc Państwu w profesjonalnym przygotowaniu się do takiego interview poprzez przeprowadzenie dokładnej symulacji z naszym specjalistą.

rozmowa kwalifikacyjna jak się przygotować
Przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej jest bardzo ważne. Fot: pixabay.com

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna jest jednym z ostatnich etapów poszukiwania zatrudnienia. Powinniśmy się do niej właściwie przygotować:

  • warto zatem uaktualnić swoje dokumenty aplikacyjne,
  • dowiedzieć się czegoś więcej na temat firmy, do której staramy się o pracę,
  • a także założyć odpowiedni strój,
  • przygotować sobie pytania o zakres zadań, regulamin pracy, oraz możliwości rozwoju w firmie,
  • w żadnym wypadku nie możemy spóźnić się na rozmowę,
  • naturalnie wyłączyć lub wyciszyć telefon.

Wielu kandydatów stara się przećwiczyć przed rozmową odpowiedzi na potencjalne pytania ze strony pracodawcy. Poszukujący pracy chcą w ten sposób umiejętnie wybrnąć z trudnych pytań m.in. o powód rozstania się z byłym szefem czy wyjaśnić przerwy w zatrudnieniu. To niemałe wyzwanie dla mniej doświadczonych w rozmowach kwalifikacyjnych kandydatów.

Kiedy rozmawiać o podwyżce

Gdy już dostaniemy pracę i popracujemy w niej co najmniej kilka miesięcy, warto przemyśleć czy nie nadszedł czas by pomyśleć o podwyżce.

Osoby zatrudnione przez dłuższy okres czasu na danym stanowisku pracy, stają się zazwyczaj specjalistami w określonej dziedzinie. Wraz ze wzrostem kompetencji zawodowych, zwiększają się również oczekiwania płacowe. Pojawiają się wówczas myśli o próbie rozmowy z pracodawcą o podwyżce. To zadanie wymaga od pracownika odpowiedniego przygotowania.

Odpowiednie wynegocjowanie wynagrodzenia, przyczyni się niewątpliwie do wzrostu naszej motywacji do pracy. Zamiar bezpośredniej rozmowy z szefem, powinien być naszą inicjatywą. Powinniśmy więc przedstawić spokojnie wszelkie argumenty odnoszące się do naszych sukcesów zawodowych, długości stażu pracy czy zwiększonych obowiązków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *