internet, reklama

New Europe Market – przykład nowoczesnych targów mediowych w regionie

Sam fakt, że o imprezie odbywającej się w Chorwacji mówi się w świecie mediów – w Polsce i na całym świecie, mówi wiele , że New Europe Market to targi, które zdobyły wysoką pozycję w branży i na pojawiające się tam wypowiedzi czy trendy warto jest zwracać uwagę. Targi skupione są przede wszystkim na dziedzinie marketingu, a kluczowe rynki „Nowej Europy” to w oryginalnym założeniu oczywiście Europa Środkowo-Wschodnia, do której Polska również się zalicza, charakteryzując się rynkiem medialnym i konsumenckim stosunkowo podobnym do tych w krajach położonych na południe. Obecnie NEM przyciąga osoby z całego świata. Na pewno zaletą, która zachęca niektórych do delegacji nawet zza Oceanu jest lokalizacja. Dubrovnik odwiedzają w końcu tłumy turystów nie bez powodu, a nie najgorszą reklamą dla konferencji w świecie jest na przykład fakt, że będący jedną ze znanych twarzy aktor Michael Weatherly (grający w „NCIS”) publicznie chwali uroki miasta nad Adriatykiem. W Polsce każdy zainteresowany dom mediowy czy agencja często musi nasłuchiwać jednak wieści z New Europe Market z drugiej czy trzeciej ręki, jako że krajowe organizacje rzadko się tam pojawiają. Jako „polski akcent” w tym roku opisywano występ na jednej z konferencji Bartosza Witaka, szefa Viacomu na region. Jakie tematy podejmowane były w tym roku?

Przyszłość zwykłej telewizji kablowej to jeden z punktów skupienia tegorocznego NEM. Źródło: Pixabay.com.
Przyszłość zwykłej telewizji kablowej to jeden z punktów skupienia tegorocznego NEM. Źródło: Pixabay.com.

Jeden z głównych tematów na pewno obchodzi wspomniane postaci, od Weatherly’ego po Witaka, ponieważ dotyczył klasycznej telewizji Free to Air – „klasycznej” kablówki. Rywalem technologicznym wypierającym te stacje z rynku są oczywiście coraz popularniejsze sieci płatne, czy to bardziej standardowo „telewizyjne”, czy też internetowe, działające jako VOD, zwłaszcza w popularnym modelu subskrypcji. Temat ten na pewno obchodzi twórców, stacje, dystrybutorów – ale też znacząco zmienia możliwości reklamowe, a więc jest śledzony uważnie przez każdy renomowany dom mediowy (jak tutaj). Innym szeroko omawianym obszarem stał się e-sport, czyli granie zawodowo i w ramach rywalizacji w gry wideo – a zwłaszcza oczywiście jego możliwa obecność na rynku medialnym, w którym obecnie w naszym regionie na pewno nadal dominują sporty „tradycyjne”. Inne hasła, wokół których kręciły się liczne konferencje, to też między innymi kwestia potrzeb konsumenta, rozszerzanie działalności firm telekomunikacyjnych na świat TV, a także uruchamianie obecnie nowych kanałów telewizyjnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *