hobby i zainteresowania, internet, reklama

Jakie aplikacje do pracy z social media są używane najczęściej?

Jeśli niemal każda przeciętna osoba posiada obecnie telefon z zainstalowanymi aplikacjami takimi jak Facebook, Instagram itp. – to można być pewnym, że dla pracownika odpowiadającego za tworzenie treści czy prowadzenie kanału równie obowiązkowym wyposażeniem w pamięci telefonu jest cały zestaw aplikacji związanych z samymi mediami. Jak przystało na duży i innowacyjny rynek, social media doczekały się mnóstwa mniej i bardziej zaawansowanych narzędzi, które można też odpalać z poziomu smartfona i zarządzać swoją działalnością tak jak sami użytkownicy – z dowolnego miejsca, szybko, automatycznie. Niektóre z nich mają zastosowanie „ogólno-internetowe”, inne zaś tworzone są specjalnie z myślą o obsłudze danego medium społecznościowego. Oto kilka przykładów na apki ułatwiające życia pracownika social media.

Telefon jest dla jednych bramą do wszystkich mediów społecznościowych, a dla zawodowców - także do publikowania na nich. Źródło: Pixabay.com.
Telefon jest dla jednych bramą do wszystkich mediów społecznościowych, a dla zawodowców – także do publikowania na nich. Źródło: Pixabay.com.

W formie aplikacji na telefony dostępny jest chociażby Buffer, narzędzie pozwalające łatwo prowadzić konta na różnorodnych portalach. Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin itp. – program ułatwia zintegrowanie przekazu na różnych platformach i pozwala na publikowanie danego przekazu w różnych porach dnia na odpowiednich kontach. Jeśli masz firmę reprezentowaną w wielu miejscach sieci – program tego typu może znacząco zmniejszyć ilość pracy i wymagania czasowe, oprócz zamieszczania treści generując też od razu tytuły, zdjęcia przewodnie itp. Podobnie jak wiele tego typu narzędzi (np. Hootsuite), Buffer najlepiej działa w USA, gdzie można liczyć na bardziej dostosowane lokalnie opcje oraz łatwiejszy kontakt z obsługą w sprawie funkcjonowania i rozwoju wszelkich funkcjonalności. Niemniej dla miłośników social media może zawsze być przynajmniej jednym ze wzorów na to, jak tworzy się tego typu oprogramowanie. Przykładem aplikacji mającej na celu automatyzację i stworzenie samowykonujących się wzorców jest IFTTT („If This Than That”), obsługujący setki mediów społecznościowych.

Wiele przydatnych programów pozwala sprawdzić „na sucho” efekty pewnej zaplanowanej strategii, jak na przykład Planoly – aplikacja, w której zobaczyć można, jak zdjęcia na Instagramie będą prezentować się obok siebie w formie kwadracików na gotowej stronie. Dodatkiem w Planoly są bardziej typowe funkcje, jak np. możliwość śledzenia dokładniej niż domyślnie informacji o tym, do ilu osób w jakiej formie dotarł post.

Pracując w social media warto też zawsze pamiętać o szerokim i rosnącym wyborze „apek” stworzonych z myślą o szerszym zastosowaniu, ale w pracy często niezastąpionych. Przykładowo, aby profesjonalnie edytować wideo na telefonie, fachowcy często sięgają po aplikację Adobe Premiere Clip, udostępnianą do pobrania za darmo. Posiadacze iPhone’a mogą wypróbować efekty np. aplikacji Clips, która dodać może wielorakie efekty do kręconego wideo, a do tego wygenerować automatycznie podpisy wykrywając to, co jest mówione na nagraniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *