internet

Nowość w sieci – Google Shopping atakuje polski rynek internetowy

Do tej pory wszyscy ci, którzy planowali poważniejsze zakupy mogli zasięgnąć porady w serwisach Ceneo.pl i Skąpiec.pl. Do pary znanych przez wszystkich łowców okazji porównywarek cen właśnie dołączyła porównywarka stworzona przez Google –  Google Shopping.

Google Shopping
Źródło Pinterest

Nowa usługa Google służąca do porównywania cen poszczególnych produktów nazywa się Google Shopping. Dzięki tej platformie użytkownicy Google będą mogli sprawdzić ceny danego towaru w różnych sklepach internetowych, aby znaleźć jak najbardziej korzystne dla siebie warunki zakupu.

Google stawia na przejrzystość i prostotę w korzystaniu z serwisu – panel z informacjami na temat cen produktów umieszczono po prawej stronie od wyników wyszukiwania, a aby jeszcze bardziej ułatwić użytkownikom poruszanie się po serwisie, prosto z tego miejsca można przejść do właściwych podstron, na których składa się zamówienia.

Uruchamiając tę porównywarkę cen Google jednocześnie wypuszcza nową formę reklamy, czyli Product Listing Ads, która jest jednym ze składowych elementów platformy Google Shopping (jak na razie niedostępna u nas w pełnej wersji). Mówi się, że ta nowa porównywarka może sporo namieszać na polskim rynku i stać się poważną konkurencją dla tych już istniejących w naszym kraju.

Google Shopping dostępne jest już w Polsce, Austrii, Danii, Belgii, Norwegii, Szwecji, Turcji i Meksyku. Całość serwisu opatrzona jest specjalnym znaczkiem i napisem „sponsorowane”.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *