wizytówki

UOKiK ukarał Multimedia Polska za bezprawne zmienianie umów z klientami

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał operatora sieci kablowej firmę Multimedia Polska za bezprawne włączanie dodatkowych usług bez zgody klientów. Za niedozwolone praktyki operator będzie musiał zapłacić 637 tys. złotych kary.

Kara UOKiK dla Multimediów
Źródło Pinterest

UOKiK wszczęło postępowanie w lipcu 2013 roku, po analizie doniesień medialnych i zawiadomień od konsumentów. Operator pomiędzy lipcem a listopadem 2012 roku wysyłał abonentom ulotkę, która informowała o nowej ofercie „multiPower” mającej podwoić prędkość internetu za dodatkową opłatą 4,99 zł brutto miesięcznie. Usługa była uruchamiana automatycznie na dwumiesięczny, bezpłatny okres testowy.

Po okresie testowym, dostawca wystawiał fakturę za usługi, która była zwiększona o należność za niezamawiany pakiet. Klienci informowani byli o nim małym drukiem – którym zapisano iż opłacenie całkowitej sumy jest traktowane jako przyjęcie oferty. Klienci, którzy nie chcieli wykupić usługi musieli sami obliczyć jej cenę brutto i odjąć ją od całkowitej kwoty. Inną możliwością była rezygnacja z oferty poprzez infolinie, stronę internetową albo biuro obsługi klienta.

Oferta promocyjna trafiła do 200 tysięcy abonentów, a przyjęło ją przeszło 70 procent z nich. UOKiK uznała, że swoim działaniem Multimedia zmieniły jednostronnie umowy z klientami. Żeby przeprowadzić działania zgodnie z prawem, należało najpierw poinformować o nowej ofercie, a następnie oczekiwać na zgłoszenia abonentów.

Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ operator złożył odwołanie do sądu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *