internet, reklama

Pinterest w Polsce po raz pierwszy przekroczył milion użytkowników

Pinterest ma w Polsce ponad milion użytkowników

W czerwcu Pinterest po raz pierwszy w historii miał ponad milion użytkowników z Polski. Według danych z Megapanelu PBI/Gemius w czerwcu z serwisu korzystało 1,26 miliona tak zwanych real users, co oznacza trzykrotny wzrost użytkowników w porównaniu z kwietniem tego roku.

Pinterest to szczególny serwis społecznościowy, którego ideą jest dzielenie się zdjęciami pokazującymi, co nam się podoba i co chcielibyśmy mieć. Na  świecie Pinterest jest trzecim pod względem użytkowników najpopularniejszym serwisem społecznościowym. Od Facebooka i Twittera odróżnia go potencjał marketingowy, który wpisany jest w strukturę serwisu przypominającego wielki katalog produktów, w którym najistotniejsze są ładne zdjęcia. Pinterest nie służy do komunikacji między użytkownikami, a raczej do rekomendowania i demonstrowania produktów, pokazywania ciekawych aranżacji, oraz innych atrakcyjnych wizualnie treści.

Ponad 80 procent użytkowników serwisu to kobiety, a jego treść serwisu się na zdjęciach. Osoby korzystające z Pinterestu cenią sobie jego ekskluzywność i możliwość tworzenia teczek o różnej tematyce, którymi można pochwalić się swojemu gronu znajomych. Można w ten sposób posegregować np. przepisy domowe, ulubione kreacje, czy fryzury.

W Polsce Pinterest nie ma takiego znaczenia marketingowego jak w innych krajach, a firmy wciąż zdają się nie dostrzegać jak duża może być wartość marketingowa atrakcyjnego profilu prowadzonego w serwisie. Profil na Pinterest musi przede wszystkim obfitować w ładne zdjęcia, które wzbudzą zachwyt użytkowników, dlatego serwis jest idealnie przeznaczony dla branż, mogących pochwalić się ładnymi produktami, takich jak np. marki odzieżowe, producenci samochodów, pracownie artystyczne, itp.

Chociaż aktualnie działania podejmowane przez firmy na Pintereście nie przynoszą wielkiego ruchu na stronie ani brandingu, to  jednak mogą one stanowić idealne uzupełnienie do fanpage’a prowadzonego na Facebooku.  Z pewnością Pinterestowi nie pomaga brak polskiej wersji językowej i, mimo wzrostu odwiedzin, wciąż pozostaje serwisem niszowym z zasięgiem na poziomie 6,23%.  Niemniej jednak jest to serwis posiadający spory potencjał, a patrząc na jego popularność w innych krajach może okazać się, że przełamanie bariery miliona użytkowników to dopiero początek jego ekspansji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *