Ambient marketing – reklama internetowa, outdoorowa, partyzancka

Kiedy w przerwie filmu zaczyna się blok reklamowy, zwykle ściszamy głos albo od razu wyłączamy telewizor. Z drugiej strony, mnóstwo reklam zdobywa wielką popularność na youtube i podobnych serwisach internetowych. Czym różnią się od zwykłych reklam w telewizji?

Source: thisiscolossal.com via Karin on Pinterest

Wiele z nich to przykłady tzw. ambient marketingu, czyli marketingu niestandardowego. Ambient marketing przybiera różne formy, zazwyczaj kojarzony jest z marketingiem internetowym (virale, e-maile), partyzanckim (wlepki, napisy sprayem na murach) czy outdoorowym (reklamy na ulicy, przystankach, stacjach metra).

Source: designboom.com via Karin on Pinterest

Niezależnie od formy, reklama ambientowa ma być innowacyjna i oryginalna, jest zresztą definiowana jako niestandardowa aktywność marketingowa, działanie, którego nikt wcześniej nie zastosował, nowa forma przekazu i nieszablonowy sposób komunikacji z odbiorcą.

Source: toxel.com via Karin on Pinterest

Ambient jest reklamą szytą na miarę, realizowaną na specjalne zamówienie, skierowaną do konkretnej grupy docelowej. Zazwyczaj jest to jednorazowa, ściśle kontekstowa akcja, mająca przyciągnąć konsumenta poprzez skojarzenia z marką.

Do najbardziej znanych reklam ambientowych w Polsce należą akcje marketingowe sieci Heyah (do dziś pamiętam łapki malowane czerwoną farbą na chodnikach i murach) i marki Frugo – ich spoty są jednymi z niewielu reklam telewizyjnych, przy których obejdzie się bez ściszania głosu.

blogger:
Related Post