TVP rozpoczęła sprzedaż reklam telewizyjnych na tegorocznym mundialu

Już w czerwcu rozpocznie się kolejne święto piłkarskie, tym razem najlepsze reprezentacje z całego globu zmierzą się na turnieju organizowanym w Brazylii. Chociaż większość stadionów nie jest jeszcze gotowa, TVP właśnie rozpoczęła sprzedaż przedmeczowych spotów reklamowych. Można zatem ironicznie stwierdzić, że państwowa telewizja bardziej wierzy w organizatorów niż niejeden ze sceptycznych obserwatorów wysłanych przez FIFA na inspekcję przygotowań do mistrzostw.

Źródło Pinterest

Żeby zareklamować się przed najważniejszymi meczami mistrzostw, firmy będą musiały wyłożyć kwoty sięgającą od 66 do 202 tysięcy złotych. Mecze w trakcie fazy grupowej emitowane w TVP1 i TVP2 zostały wycenione od 5 do 93,9 tys. zł. Poniżej umieszczamy zestawienie kosztów reklam emitowanych na kolejnych szczeblach rywalizacji.

  • 1/8 finału: 21 – 81,9 tys. zł,
  • ćwierćfinały: 26,2 – 86,7 tys. zł,
  • półfinały: 63 – 162,1 tys. zł,
  • mecz o trzecie miejsce: 64,9 do 136,9 tys. zł,
  • finał 76,1 – 202,6 tys. zł.

Najkorzystniejsze miejsca w blokach reklamowych zarezerwowane są dla sponsorów mundialu, o kolejności pozostałych reklam będzie decydować licytacja, o której terminie poinformuje biuro reklamy TVP.

Mecze na antenie TVP będą pokazywane na kanałach TVP1, TVP2 i TVP Sport. Impreza potrwa od 12 czerwca do 13 lipca. Poszczególne spotkania będą rozpoczynać się o godz. 17.00, 18.00, 21.00, 22.00 i północy polskiego czasu, mecze 1/8 finału i ćwierćfinały – tylko o godz. 18.00 i 22.00, półfinały i mecz o trzecie miejsce – o 22.00, a finał – o 21.00.

Cennikowe przychody TVP z reklam emitowanych podczas EURO 2012 wyniosły 122,5 mln zł. Nie łatwo będzie pobić tę kwotę w tym roku, biorąc pod uwagę fakt, że na mundialu nie wystąpi nasza reprezentacja, a ceny poszczególnych reklam są niższe niż na Euro 2012.

blogger:
Related Post