internet, reklama

VR – czy wreszcie stoi u progu popularyzacji w mediach?

Nie byłoby oczywiście prawdą powiedzieć, że sprzęt Virtual Reality jest w każdym domu, ale nie da się ukryć, że ostatnie lata były dla popularyzacji technologii wręcz przełomowe. Nie wiadomo jeszcze, jak dobry efekt da się osiągnąć ostatecznie – ale mamy za sobą niejedno symboliczne wydarzenie. Na najsłynniejszym festiwalu filmowym świata, w Cannes, nagradzany Oscarami reżyser Alejandro Gonzalez Inarritu zaprezentował „przeżycie virtual reality” pod tytułem „Carne y Arena”, pozwalające znaleźć się w bardziej bezpośredni sposób w sytuacji Meksykanina próbującego dostać się do USA przez niebezpieczną granicę. Zdaniem niektórych krytyków, instalacja może być dla VR tym, czym były filmy braci Lumiere dla kina. W październiku 2016 najpopularniejsza konsola do gier, PlayStation, doczekała się dodatku VR – i ten próbowany od dekad pomysł otrzymuje obecnie więcej uwagi, niż kiedykolwiek. Twórcy gier próbują zarówno adaptować do warunków „gogli” standardowe dość gry, jak i tworzyć nowe, które nie miałyby wiele sensu przy zastosowaniu tradycyjnej metody patrzenia się z odległości na nieruchomy ekran. W ciągu ostatnich dwóch lat, radykalnie wzrosła liczba zastosowań technologii VR podczas kręcenia filmów czy w parkach rozrywki i muzeach. „Gogle” VR przydać się też mogą do oglądania telewizji czy filmów w internecie. Już w 2015 roku pierwszy raz ogłoszono tylko przez VR nowy produkt – był to telefon chińskiego producenta OnePlus. W tym roku zaś brytyjska stacja BT Sports postanowiła pokazać w internecie finał Ligi Mistrzów w tej technologii, co oznacza dla widzów możliwość rozglądania się swobodnie po stadionie.

dom mediowy
Wpatrywanie się w komórkę może niedługo być passe sposobem kroczenia przez życie… Źródło: Pixabay.com.

Na pewno też VR jest popularniejszy niż kiedykolwiek wśród agencji reklamowych. Dobry dom mediowy musi na pewno brać pod uwagę zastosowanie nowych technologii w mediach, biorąc pod uwagę historię. Jak podało niedawno AOL, w Australii większość agencji reklamowych już ma lub planuje nabyć sprzęt do VR. Jeśli materiały VR przeżyją w tym czy następnym roku prawdziwy boom – promować się z jego pomocą będą ci, którzy już najlepiej opanowali specyfikę tego pozwalającego na wyjątkowe emocje medium. Wiele spośród największych sieci, w tym Coca-Cola czy McDonald’s, już wykorzystuje VR w swoich kampaniach, zgodnie z zasadą, by sięgnąć po wszystkie środki. W skrócie mówiąc – dobry twórca dowolnych materiałów, od wybitnych reżyserów po marketingowców, musi mieć na uwadze ewentualność, że niedługo z głową w goglach będzie lubiło spędzać czas już naprawdę sporo ludzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *