W ciągu ostatnich kilku miesięcy znany na całym świecie portal społecznościowy Twitter zanotował wzrost zainteresowania wśród polskich internautów.

Najnowsze badania przeprowadzone przez Megapanel PBI/Gemius wykazały, że najlepszy dla portalu na polskim rynku był koniec 2013 roku, a konkretnie jego dwa ostatnie miesiące: listopad (2,64 mln odwiedzin) i grudzień (2,76 mln odwiedzin). Twitter osiągnął wynik odwiedzin aż o milion lepszy od tego z analogicznego okresu roku poprzedniego (wzrost o 60%).
Na korzyść portalu wpływa bez wątpienia fakt, że do przeglądania jego treści nie jest wymagana rejestracja. Dzięki tej praktyce Twitter zyskuje wielu nowych użytkowników, także w Polsce. I choć nie da się podać konkretnej liczby rodzimych internautów z niego korzystających to wiemy, że z tej grupy znaczna większość skupia się bardziej na oglądaniu zamieszczanych tam wpisów niż na ich tworzeniu.
Na Twittera najchętniej zaglądają Polacy między 15 a 34 rokiem życia, z których aż 1,3 mln ma za sobą wizytę na tym portalu. Dużą popularnością cieszy się on również wśród naszych rodaków w wieku 35-44 (486 tys.) i tych znacznie młodszych, pomiędzy 7 a 14 rokiem życia (386 tys.). Wszystkie wymienione grupy stanowią 2,16 mln użytkowników Twittera (82% jego użytkowników).
Jak widać popularność Twittera wciąż rośnie, a kto wie, może niedługo pobije niekwestionowanego do tej pory króla internetu, którym od dłuższego czasu jest Facebook?