internet, reklama

Trendy mediów 2017: media społecznościowe w większości mobilne

Jeden z najciekawszych raportów dla wszystkich miłośników mediów cyfrowych i mobilnych pojawia się co roku w styczniu, z rąk globalnej agencji We Are Social. Podstawowe wnioski nigdy nie są zapewne szokujące, jeśli chodzi o kierunek branży medialnej nastawiony na doświadczenia komórkowe. Według raportu, obecnie już większość mieszkańców Ziemi ma smartfona, który jak widać staje się powoli dobrem bardziej powszechnym, niż np. dostęp do kanalizacji. Druga granica 50% też została przekroczona: przez smartfony przechodzi teraz większość ruchu internetowego. Nie trzeba chyba mówić, że jest więcej powodów, niż kiedykolwiek, by zadbać o odpowiednie wyposażenie i odwiedzić na przykład sklep Sony , zdobywając odpowiedniej klasy podstawowe urządzenie do przeglądania współczesnych mediów: telefon komórkowy. O tym, że niemal wszystko, co najnowocześniejsze, dzieje się w „mobile’u”, świadczy doskonale ta statystyka z raportu: podczas gdy niecałe 2,8 mld ludzi używa mediów społecznościowych, ponad 2,5 mld robi to na komórkach. W niektórych rozwijających się krajach, jak Myanmar i Wybrzeże Kości Słoniowej, tylko w 2016 roku liczba użytkowników social media na smartfonach podwoiła się. W Chinach wzrost wyniósł „zaledwie” 36%, co oznacza ponad 200 mln nowych użytkowników social media tylko w tym kraju. Kto zna ten teren – może dosłownie niemal podbijać świat. Jakie wnioski dotyczące strategii działania w social mediach wyciągnęli twórcy raportu z deklaracji użytkowników?

Świat mediów coraz bardziej sprowadza się do obecności w kilku aplikacjach. Źródło: Pixabay.com.
Świat mediów coraz bardziej sprowadza się do obecności w kilku aplikacjach. Źródło: Pixabay.com.

Co znacząco utrudniać może biznes – kanał ten jest dość niechętny reklamom, jako że dla użytkowników np. Facebooka najważniejszy jest zazwyczaj kontakt ze znajomymi. Media te uważane są za rozwinięcie raczej możliwości telefonu, niż gazety – by tak to ująć. Dlatego też największy sukces biznesowy odnieść można nawiązując rozmowę z odbiorcami. Najlepiej, by rozmowa ta mogła mieć podobny charakter, co rozmowa z bliskimi – przyjaciółmi, rodziną – by miała wartość dla odbiorców. Interesującą technologią omawianą przez We Are Social są chat boty, które napisane w wyróżniający się sposób mogą przyciągać odbiorców nie tylko jednorazowo. Jedno jest pewne: ludzie mediów i reklamy ciągle dopiero opanowują sensowne metody radzenia sobie w świecie komórek, zwłaszcza biorąc pod uwagę ewolucję najpopularniejszych aplikacji, które coraz częściej stanowią zamknięty ekosystem – przeglądarka internetowa odchodzi do lamusa, a obecność w dostępnych komórkowo social media jest coraz ważniejsza. I to akurat pewnie będzie wniosek z raportów tego typu jeszcze przez wiele następnych lat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *