rynek pracy, staże dla studentów i absolwentów

Staże z urzędów pracy

Absolwenci studiów zarejestrowani w urzędzie pracy mogą liczyć na pomoc finansową w postaci opłacania stażu. To świetna okazja na zdobycie pierwszego doświadczenia i nowych umiejętności. Możliwość odbycia stażu mają tylko osoby bezrobotne zarejestrowane w urzędzie pracy w wieku nie więcej niż 27 lat. O staż z urzędu mogą ubiegać się także długotrwale bezrobotni oraz kobiety wracające do pracy po urodzeniu dziecka. W zależności od tego do jakiej grupy docelowej należy bezrobotny, staże mogą trwać od kilku do kilkunastu miesięcy. Jak dostać się na staż dla bezrobotnych?

pinterest
pinterest


Młodzi i aktywnie poszukujący pracy bezrobotni mogą znaleźć firmę, która pozwoli na odbycie stażu. Wówczas pracodawca powinien zgłosić do urzędu pracy zapotrzebowanie na stażystę. Etat zostanie przyznany jeżeli urząd ma pieniądze, a pracodawca spełni wszystkie kryteria. Następnie firma podpisuje program stażowy, który zawiera opis stanowiska, rodzaj kwalifikacji i umiejętności jakie młody człowiek zdobędzie po odbyciu stażu. Wiele urzędów wymaga od pracodawcy deklaracji zatrudnienia choć na minimum pół roku. Bezrobotny może udać się także do urzędu pracy i prosić o przyznanie stażu. Ten sposób jednak nie zawsze skutkuje pomyślnym wynikiem, bo często zdarza się tak, że profil firmy lub charakter pracy proponowany przez urząd nie jest zgodny z wykształceniem i nierzadko zainteresowaniami ubiegającego się o staż.

Zanim zarejestruje się w urzędzie pracy, warto sprawdzić czy jest w nim szansa na staż. Może zdarzyć się tak, że urząd nie będzie posiadał środków finansowych na tego rodzaju dofinansowania i po prostu nic z tego nie wyjdzie. Gdy możliwe jest odbycie stażu z urzędu pracy, należy w pierwszej kolejności przygotować wniosek i złożyć go najlepiej osobiście.

Polecamy także: Płatne staże w spółkach państwowych dla najlepszych studentów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *