internet, prasa, reklama

Siedem złotych nagród podczas gali Effie

Stworzone w roku 1968 nagrody Effie już po raz 18. zostały przyznane w Polsce, osiągając pełnoletność. Taki wiek jednak na pewno nie wieńczy końca etapu rozwoju, o czym zapewniali jurorzy, wyrażając opinie o dynamicznym rozwoju branży w naszym kraju, w związku zarówno z rozwijającym się rynkiem, jak i adaptacją nowych technologii. Tak mówił chociażby szef jury, którym w tym roku był Adam Pieńkowski, dyrektor McDonald’s Polska. Ogółem do 24 kategorii nagród zgłoszono rekordową liczbę 219 kampanii, ocenianych przez liczące ponad setkę osób jury, wyspecjalizowane w swoich dziedzinach. Tym razem nikt nie otrzymał Grand Prix, aczkolwiek siedem kampanii reklamowych sięgnęło po nagrodę złotą.

Kto chce znaleźć wzory dobrze wykonanych kampanii reklamowych, może zacząć od listy nagród Effie. Źródło: Pixabay.com.
Kto chce znaleźć wzory dobrze wykonanych kampanii reklamowych, może zacząć od listy nagród Effie. Źródło: Pixabay.com.

Przyznano też tytuł najlepszej agencji roku, który trafił do Saatchi & Saatchi IS, a więc polskiego oddziału znanej na świecie agencji założonej już niemal 50 lat temu w Londynie. Dwie opracowywane z udziałem tejże agencji kampanie zostały nagrodzone złotem. Jedna z nich to „Wojna z rakiem”, wyróżniona w kategorii Pro Bono. Pracowały nad nią również specjaliści od grafiki 3D z Platige Image oraz fundacja onkologiczna Alivia. Najbardziej nośnym materiałem kampanii był spot telewizyjny, niemniej w jej skład wchodziło wiele elementów interaktywnych oraz wydarzeń. Z drugiej strony, agencja Saatchi & Saatchi została również nagrodzona za czysto komercyjny projekt w kategorii Retail, a mianowicie kampanię „Bonjour w Carrefour” – w której zbudowano narrację o Napoleonie prezentującym pozytywne zmiany, jakie miały zajść w znanej sieci sklepów.

Na gali wyróżniono również kilka innych agencji oraz pozostałe podmioty odpowiadające za przygotowanie kampanii odbijających się szerokim echem. Być może najsłynniejszą jest „Gang świeżaków”, który dla Biedronki opracowały MEC i Duda Polska, stała agencja sieci. MEC był też jednym z podmiotów odpowiedzialnych za nagrodzoną w kategorii Żywność kampanię „Daj się zaskoczyć”, mającą promować przyprawy Maggi. Pozostałe trzy „złota” w konkursie to „Szukamy mamy 2016” (przedstawiająca potrzeby dzieci poszukujących rodziców), „Gatunek pradawny niepasteryzowany” (promująca piwo Żubr) oraz „Pojednanie” (związana z filmem „Wołyń”). Jak widać, nie zmienia się ogólna reguła, że najwięksi potentaci handlu detalicznego oraz najbardziej poruszające tematy są paliwem dla najgłośniejszych kampanii reklamowych. Niemal jak w kinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *