akcesoria biurowe, artykuły papiernicze, Biuro i biurko

Porządek na biurku – porządek w głowie

Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest

Nie jest to reguła obowiązująca zawsze, wszędzie i każdego, ale zdarza się, że osoby mające na własnym biurku bałagan i chaos gorzej radzą sobie z pracą. Ilość bodźców odciągających uwagę pracownika czy ucznia od wykonywanych zadań jest wtedy wprost proporcjonalna do jakości ich wykonania. A przecież nad papierami, materiałami piśmienniczymi i całym tym biurowym drobiazgiem od spinaczy po samoprzylepne karteczki można zapanować.

Po pierwsze każda grupa przedmiotów powinna mieć swoje stałe miejsce, a my powinniśmy pracować nad wyrobieniem w sobie nawyku odkładania każdej rzeczy tam, gdzie ma się znaleźć. Na długopisy i ołówki najlepsze są przyborniki. Znajdą w nich lokum także spinacze, zszywacze, nożyczki.

Jeśli pracując, produkujemy niezliczone ilości dokumentów, musimy zaopatrzyć się stojaki i szuflady oraz, od czasu do czasu, składać je w przemyślne moduły, tak aby poszczególne kategorie „papierów” miały swoje osobne przegrody. Unikniemy wtedy nieustannego poszukiwania pojedynczych kartek papieru, które dopiero co leżały na wierzchu, a już je diabeł ogonem przykrył. Tu: reklamy, tam: pisma, na które odpowiedzieć trzeba natychmiast;  jeszcze gdzie indziej papier firmowy albo wycinki z prasy.

Doskonałym pomysłem dla bałaganiarzy, którzy wciąż coś zapisują na małych karteczkach, a potem je gubią, są podkłady na biurko w postaci wielkich zrywanych bloków papieru. Można zapisywać na nich nieskończenie wiele informacji, których nie trzeba potem rozpaczliwie szukać. Pod koniec dnia wystarczy przyjrzeć się swojej radosnej twórczości, przepisać do notatnika bądź smartfona najważniejsze dane i… zerwać kartkę. Jutro też będzie dzień. Może warto zacząć go od wymiany klasycznego wizytownika, który zalega gdzieś na dnie naszej torby, na wizytownik obrotowy ustawiony na wysprzątanym biurku?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *