Biuro i biurko, inwestowanie, sprzęt biurowy

Jaki jest najlepszy smartfon do pracy?

Ze względu na dynamiczną sytuację na rynku oraz konkurencję wielu marek, na pewno nie ma sensu wychodzić z założenia, że w dowolnej sytuacji istnieje jeden najlepszy smartfon, choć na pewno niektóre marki cieszą się w całej Polsce wysoką renomą. Jedno wydaje się pewne: minął czas, w którym synonimem biznesu był system operacyjny Blackberry – obecnie ten obszar osiągnął poziom 0,1% udziału w całym rynku smartfonów, a aplikacje przydatne w pracy oraz wygodne i przyjemne uaktualnienia systemów powstają także na te najpopularniejsze platformy, co w Polsce oznacza zwłaszcza Androida. Jeśli pracujemy na specyficznych programach, którymi zarządza ktoś inny, np. dział IT w firmie czy zewnętrzny dostawca oprogramowania, to warto zawsze spytać właśnie ich o integrację poszczególnych programów na komórce, bo odpowiedzi są dziś bardziej znacząco zróżnicowane, niż niegdyś. Podstawowe programy typu Office, notatniki zintegrowane z komputerem, Skype czy dzielenie się plikami w firmowej sieci dostępne są często na każdym systemie, ale w szczególnych przypadkach mogą być wyjątki. Odpowiedź na poszukiwania najlepszego smartfona do użytku w pracy jest pod pewnymi względami podobna do tej na zapotrzebowanie przeciętnego klienta: dobry wygląd telefonu, jakość wykonania czy jego sprawne działanie to cechy dość uniwersalnie doceniane. Jest jednak kilka aspektów, które w przypadku zawodowego zastosowania zyskują poważne znaczenie i warto mieć je na uwadze, planując zakup dla siebie czy pracowników.

Smartfon jest niezbędny w wielu zawodach. Źródło: Pixabay.com.
Smartfon jest niezbędny w wielu zawodach. Źródło: Pixabay.com.

Jeśli w pracy często dzwonimy do innych osób, warto zwrócić podwójną uwagę na rzecz, która rzadko pojawia się w komentarzach, czyli jakość rozmów. Telefon do pracy powinien zebrać od fachowców jak najlepsze opinie na temat „łapania” zasięgu oraz jakości głosu – a klarowna, pozbawiona zakłóceń i domyślania się słów rozmowa to zdecydowanie istotna sprawa, by klienci czy współpracownicy dobrze zapamiętali kontakt. Na określonych stanowiskach bardzo ważna będzie kamera – na szczęście większość popularnych komórek posiada w internecie szczegółowe opisy jakości zdjęć wraz z próbkami. W innych przypadkach kluczowe będą zabezpieczenia, które pozwolą uniknąć kosztownych wpadek – wielu producentów posiada modele z dodatkowymi zabezpieczeniami, czy to programowymi, czy sprzętowymi, jak skaner oka lub odcisków palców. Dla innych najlepszy smartfon to taki, który po prostu długo działa bez konieczności ładowania – jeśli podróżujemy, warto uniknąć sytuacji, gdy nasz telefon rozładowuje się po kilku godzinach rozmów i korzystania z nawigacji. Biorąc pod uwagę i nadając odpowiedni priorytet cenie, jakości wykonania, rozmowom, baterii, wielkości ekranu czy jakości aparatu, możesz świadomie wybrać najlepszy smartfon dla swojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *