internet, reklama

Jaki cel mają badania marketingowe?

Biznes to nie tylko stworzenie firmy, wprowadzenie jej na rynek, produkcja i sprzedaż towaru. Miarą sukcesu jest przede wszystkim dokładne zbadanie rynku pod względem marketingowym i stworzenie takiego wizerunku firmy czy produktu, by dowiedziało się o nim jak najwięcej osób, co z kolei przyniesie spore zyski ze sprzedaży. W tym celu domy mediowe przeprowadzają badania marketingowe.

 

Mec Media Agency
źródło: pl.Pinterest.com

Dom mediowy i jego zadania

 

Dom mediowy to instytucja, która swoje istnienie zawdzięcza agencji reklamowej. Dawniej agencje reklamowe zajmowały się wszystkim, co wiązało się ze stworzeniem dobrej kampanii reklamowej – badaniami marketingowymi, planowaniem i kupowaniem kampanii. Z czasem jednak okazało się, że potrzebne jest stworzenie osobnego działu, działu mediowego, który zająłby się stroną czysto marketingową oraz kwestią pojawienia się kampanii reklamowych w mass mediach. Później dział mediowy całkiem odłączył się od agencji reklamowej, tworząc osobną placówkę – dom mediowy. Domy mediowe ściśle współpracują z agencjami reklamowymi, ale dzięki takiemu podziałowi obowiązków wykonują swoje zadania dużo dokładniej i efektowniej. Dzisiaj zakres obowiązków domów mediowych wygląda następująco: planowanie i zakup mediów, negocjacje cen z dostawcami czasu i przestrzeni reklamowej oraz dostarczanie reklamodawcom wyników z badań marketingowych. Zastanówmy się teraz pokrótce, na czym polegają badania marketingowe.

Badania marketingowe, a sukces reklamy

 

Badania marketingowe to zespół wielu działań mających na celu zebranie informacji, które z kolei są analizowane, przetwarzane, porównywane i zapisywane, dzięki czemu podjęcie różnych ważnych decyzji marketingowych jest dużo prostsze. Głównym celem tych badań jest obniżenie, a nawet całkowite zlikwidowanie – o ile to możliwe – ryzyka, jakie może wynikać z podejmowania różnych działań. Im mniejsze ryzyko, tym większa szansa na powodzenie, a przecież właśnie o to chodzi firmom, które decydują się na kampanię reklamową. Dynamiczne kampanie reklamowe powstające w oparciu o takie rzetelne badania marketingowe dają gwarancję sukcesu i zainteresowania ze strony odbiorców. Badania te muszą odznaczać się trzema najważniejszymi cechami. Muszą być systematyczne, użyteczne i celowe. Domy mediowe posługują się badaniami marketingowymi, by zbadać wizerunek swoich Klientów, prognozować sprzedaż, planować i kupować media, a także projektować specjalne akcje reklamowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *