wizytówki

Charytatywne media i ich fundacje

fundacja radia ZET
www.fundacjaradiazet.pl

Misją mediów jest nie tylko przekazywanie widzom aktualnych informacji z kraju i świata oraz dostarczanie im rozrywki, ale również propagowanie akcji prospołecznych. Jednym z przykładów prospołecznej działalności mediów są założone przez różnych potentatów medialnych fundacje, które zbierają pieniądze dla osób potrzebujących.

Największym atutem akcji medialnych jest ich zasięg. Dzięki jednej audycji w radiu albo telewizji możemy dotrzeć do wielomilionowej grupy odbiorców. Oczywiście najczęściej z „potęgi” tego zasięgu korzystają reklamodawcy. Niemniej jednak, nie tylko przekazy komercyjne są przesyłane za pośrednictwem mediów. Przykładem na wspieranie akcji charytatywnych przez środki masowego przekazu są patronaty medialne. Dzięki audycjom albo programom możliwe jest skuteczne zwrócenie uwagi odbiorców na „wołanie o pomoc”. Każda fundacja doskonale wie, że bez wsparcia ze strony mediów nie uda jej się zrealizować nawet najchwalebniejszej akcji. Co ważne, wsparcie mediów dla akcji charytatywnych, np. poprzez relację ze zbiórki, jest całkowicie darmowe. Wystarczy zgłosić się z prośbą o pomoc bezpośrednio do mediów albo do prowadzonych przez nie fundacji.

Skuteczność działania fundacji jest nie do przecenienia, powinniśmy jednak pamiętać, że wynika ona w dużej mierze z rozgłosu, jaki zdobędą poszczególne akcje charytatywne. Każdy z nas ma w sobie chęć pomagania innym, ale czasami potrzebujemy bodźca, który przekształci naszą gotowość w konkretne działanie. Doskonałym sposobem na zaktywizowanie chęci do niesienia pomocy są apele przekazywane za pośrednictwem mediów. To właśnie one pomagają każdego roku zebrać miliony złotych na wsparcie dla osób potrzebujących.

Nie trzeba nikomu mówić, jaka byłaby sytuacja polskiej służby zdrowia, gdyby nie wielomilionowa pomoc, która płynie nieprzerwanym strumieniem od darczyńców z całej Polski. Wiele ze szpitali nowoczesny sprzęt otrzymuje wyłącznie dzięki pomocy od rozmaitych fundacji. Na przykład, w tym roku Fundacja Radia Zet część ze swoich środków przeznaczy na zakup ultranowoczesnego sprzętu do sali hybrydowej w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie. Sprzęt pozwoli na jednoczesne wykonywanie zabiegów kardiologicznych i kardiochirurgicznych. Dzięki niemu dzieci z wadami serca będą krócej hospitalizowane i szybciej wrócą do zdrowia. Wartość zakupionego sprzętu wynosi aż 200 000 złotych. Fundacja Radia Zet działa od 1999 roku, a jej głównym profilem działalności jest pomaganie dzieciom z chorobami serca, głównie z wadami wrodzonymi. Fundacja pomaga dzieciom opłacając leczenie małych pacjentów, rehabilitację i finansując skomplikowane operacje serca. Działanie fundacji jest jednym z przykładów na wykorzystanie potencjału dziennikarzy i słuchaczy (w tym przypadku słuchaczy Radia Zet) do pomagania potrzebującym.

Nieistotne jest oczywiście z jakimi mediami współpracuje określona fundacja, tylko komu chce pomóc i jak wyglądają przeprowadzone przez nią akcje. Każdy prezes fundacji charytatywnej wie, że w tej działalności nie chodzi o sztandar, pod którym się działa, tylko o radość osób, którym udało się pomóc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *