reklama

UOKiK ukarał Euro Net za nieuczciwą reklamę

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał firmę Euro Net grzywną w wysokości 515 tys. złotych za stosowanie w swojej kampanii reklamowej mylącego hasła „Darmowa dostawa tylko do piątku”. Kampania wprowadzała klientów w błąd, ponieważ była wsparciem dla promocji, która w rzeczywistości trwała przez kilka miesięcy.

515 tys. złotych katy od UOKiK dla firmy Euro Net
Źródło Pinterest

Reklama „Darmowa dostawa tylko do piątku” odnosiła się do promocji na bezpłatną dostawę obowiązującej w sklepie euro.com.pl, który zajmuje się sprzedażą sprzętu RTV i AGD. Co oburzające, promocja na darmową dostawę zakupionego towaru wcale nie obowiązywała przez tydzień tylko przez pełne sześć miesięcy, od czerwca ubiegłego roku do lutego roku bieżącego. W tym okresie oferta zaczynała się w tej samej formie w każdy poniedziałek, a kończyła w każdy piątek.

Jak słusznie zauważył UOKiK hasło reklamowe wprowadzało konsumentów w błąd i wywierało na nich fałszywą presję. „Darmowa dostawa tylko do piątku” sprawiła, że niektórzy klienci decydowali się na nie do końca przemyślany zakup, byle tylko zdążyć przed zakończeniem promocji. Ponieważ zależało im na bezpłatnej dostawie, to kupowali produkty, na które normalnie mogliby się nie zdecydować. Ponaglający slogan był zatem celową manipulacją i naruszał dobre praktyki związane z reklamą. W związku z całą sprawą UOKiK stwierdził, że Euro Net dopuścił się nieuczciwej praktyki rynkowej, a swoim działaniem naruszył zbiorowe interesy konsumentów.

Decyzją urzędu na firmę została nałożona kara w wysokości 515 365 zł, kara nie jest prawomocna, a Euro Net może się od niej odwołać do sądu wyższej instancji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *