internet, reklama

Skuteczna reklama w internecie – metody z niskim budżetem

Większość z nas lepiej kojarzy reklamy Coca-Coli, Beatsów czy HBO, niż lokalnej drukarni czy mleczarni, nie tylko ze względu na częstsze używanie tych marek – wielkie firmy wydają w końcu nie bez powodu ogromne kwoty na marketing. W przypadku Coca-Coli, jednej z największych firm świata, jest to kilka miliardów dolarów rocznie! To przekłada się nie tylko na jakość reklam (ładne spoty telewizyjne, najbardziej znane gwiazdy), ale też ich zasięg, który który umożliwia wszechobecność w każdym zakątku świata, w popularnych filmach i serialach, w przerwach meczów i na najlepiej wyeksponowanych miejscach w sklepach. Trudno z takimi gigantami rywalizować, ale posiadacz każdej firmy oczywiście by tak chciał, przynajmniej na swoją małą skalę. Tutaj chcielibyśmy zwrócić uwagę na kilka sposobów dzięki którym firmy marketingowe prowadzą działalność reklamową, gdy nie mają większego budżetu. Takie firmy również mogą skorzystać z domu mediowego takiego jak MEC i spytać o ofertę. Naszym przykładem będzie działalność nie w telewizji czy na billboardach, ale stosunkowo tani marketing w internecie. Celem, oczywiście, jest zwrócenie uwagi na wybraną firmę.

Marketing w internecie może roznosić się jak wirus. Źródło: Pixabay.com.
Marketing w internecie może roznosić się jak wirus. Źródło: Pixabay.com.

Dobrym pomysłem może być znalezienie jakiegoś „mniejszego” celebryty, niż ci znani z ekranów TV, zazwyczaj wysoko się ceniących. Może to być postać znana w danej grupie odbiorców, niekoniecznie całemu społeczeństwu – choćby dlatego, że prowadzi bloga (ze swoimi zdjęciami lub video) np. dotyczącego ubrań czy gier. Jeśli firma działa lokalnie, warto poszukać osoby znanej z regionu, bohatera jakiejś medialnej historii, felietonistę z gazety, wykładowcę. Zainteresowanie jej naszym produktem (zwłaszcza jeśli się spodoba) może pomóc skonstruować dobrą historię. Warto pamiętać o prostej zasadzie – ludzie zazwyczaj chętnie coś zrobią, jeśli i ich osobę postawi to w pozytywnym świetle. Wspieranie mniejszej, ale wartościowej firmy może być traktowane jako coś wartego uwagi. Tak działają np. blogerki modowe, które w zamian za nowe ubrania promują daną markę, zaś marka używa ich materiałów, tak więc promując samą blogerkę wśród innych odbiorców.

Inny przykład na dobry marketing internetowy to oczywiście wykorzystanie sieci społecznościowych. Wiele działań na nich wymaga jedynie czasu naszej pracy, co kosztuje mniej, niż czas antenowy czy duże ogłoszenia. Kiedy posiadamy własną sieć na LinkedIn czy stronę na Facebooku, droga do zainteresowania firmą każdego odbiorcy jest dość prosta. Oczywiście, rywalizujemy o uwagę, dlatego nie tylko spora ilość pracy, ale i odpowiednia selekcja miejsc znaczy wiele. Jeśli nie mamy przyciągającej uwagę, popularnej osoby, warto poszukać nisz czy kręgów zainteresowania. Ludzie zainteresowani zdrowym odżywianiem sami poszukują informacji na ten temat. Część produktów jednak nie jest znanych, niewiele osób wie, że coś takiego można kupić. W takim przypadku bardziej istotne jest pokazywanie produktu niejako przy okazji tym, którzy mogą go uznać za przydatny, ale nie pomyśleli o tym, żeby poszukać go na własną rękę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *