Biuro i biurko, praca, szkolenia pracowników

Sesja studyjna w firmie – jak się przygotować

Nie trzeba chyba przekonywać, jakie znaczenie ma w dzisiejszych czasach dla firmy dobrze wykonana sesja studyjna. Niezależnie od tego, czym się zajmujemy, zdjęcia warto mieć chociażby w odpowiedniej zakładce na stronie internetowej firmy. Współczesny internet jest dowodem na to, że ludzie znacznie bardziej zwracają uwagę na grafikę, niż treści tekstowe czy abstrakcyjne. Zwłaszcza ludzkie twarze przyciągają wzrok i zapadają ludziom w pamięci. Wyróżnią nasz zakład ślusarski czy restaurację z grona innych, „anonimowych” w tym względzie. Wydaje się, że sesja w studiu to dla każdej firmy dobra inwestycja. Jest to też jednak raczej wyjątkowa okazja w firmie – zdjęcia robimy zazwyczaj zarządowi czy szerszej ekipie raz na dłuższy czas, dlatego dla większości zaangażowanych osób jest to rzadka okazja kontaktu z profesjonalną sesją studyjną. A zaznaczmy tutaj, że fotografowie biorący w takich sesjach udział na co dzień za największe wyzwanie uważają pracę z modelami i modelkami, mimo że z reguły współpracują przecież z profesjonalistami, nie amatorami. Dla wspólnej przyjemności, warto przygotować firmę na sesję dzień przed, by nie była ona zbyt wymagającym wyzwaniem dla umiejętności i psychiki fotografa. Pamiętajmy, że efekt będzie widoczny może i przez wiele lat.

Sesja studyjna jest prowadzona przez profesjonalnego fotografa. Źródło: Pixabay.com.
Sesja studyjna jest prowadzona przez profesjonalnego fotografa. Źródło: Pixabay.com.

Jedną z podstawowych rad, które zastosować można do każdej sesji studyjnej, jest to, by mieć odpowiedni plan. Warto pamiętać, że czas w profesjonalnym studiu kosztuje. Nie ma co oczekiwać, że fotograf będzie umiał czytać nam w myślach i wiedzieć bez komunikatu, jak wyobrażamy sobie tła, jakie wrażenie chcemy zrobić (wesołe, dostojne, profesjonalne), ogólnie – przemyśleć przed sesją, co konkretnie chcemy, by się wydarzyło. Warto pytać o radę profesjonalistów, ale też nie zrobią oni za nas kompletnie wszystkiego.

Pracownikom przed sesją w studiu warto powiedzieć, by wyglądali oczywiście porządnie, ale nie próbowali szarżować ze stylizacją na taką sesję. Sesja firmy zazwyczaj stawia na „nudny” elegancki ubiór, czasami na przygotowany kostium związany z branżą, często znaczenie ma ekspozycja naszego logo, marki. Pstrokate ubrania są raczej niepotrzebne, podobnie jak taka sesja nie jest raczej zbyt dobrą okazją, by spróbować nowej fryzury albo zabiegów kosmetycznych. Dobre przygotowanie do tej nieczęstej, a ważnej okazji pomoże sprawić, by był to ekscytujący, a nie stresujący dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *