telewizja, wizytówki

Polsat ukarany przez KRRiT za lokowanie produktów w audycji Gwiazdy w sieci

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji postanowiła wymierzyć telewizji Polsat karę 50 tys. złotych za naruszenie przepisów dotyczących lokowania produktu lub usługi w audycjach.

Rzeczniczka prasowa KRRiT Katarzyna Twardowska poinformowała PAP, że chodzi o audycję pt. „Gwiazdy w sieci” wyemitowaną 15 lipca 2013 r. i umieszczone w jej ramach informacje na temat usług telekomunikacyjnych – telefonii komórkowej i internetu. Audycja naruszyła przepisy ustawy o radiofonii i telewizji oraz rozporządzenia KRRiT w sprawie szczegółowych warunków lokowania produktu.

Telewizja Polsat
Źródło Pinterest

„Analiza nadesłanych przez nadawcę materiałów wykazała, że w trwającej ok. dwie minuty audycji wielokrotnie pojawiały się informacje oraz przekazy wizualne nadmiernie eksponujące lokowaną usługę w pozytywnym świetle. Na końcu audycji nie pojawiła się natomiast informacja o lokowanej usłudze i podmiotach ją świadczących” – napisała Twardowska w komunikacie.

Kara została nałożona ponieważ, rozpowszechnianie podobnego przekazu handlowego przez nadawcę może wprowadzić odbiorców w błąd co do charakteru zaprezentowanych treści. Podejmując decyzję KRRiT posłużyła się kryteriami określonymi w komunikacie interpretacyjnym Komisji Europejskiej z 28 kwietnia 2004 r., które odnoszą się do przepisów o reklamie telewizyjnej zawartych w dyrektywie o telewizji bez granic. Według nich nadmierne eksponowanie oznacza wielokrotna obecność określonej marki, towarów lub usług, albo określony sposób ich prezentowania.

Rzecznik Telewizji Polsat Tomasz Matwiejczuk poinformował, że stacja zajmie stanowisko w sprawie po zapoznaniu się z decyzją i z jej uzasadnieniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *