telewizja

Małe stacje telewizyjne rosną w siłę

Monopol czterech największych stacji telewizyjnych dobiega końca. Dzięki wprowadzeniu ponad 20 kanałów do naziemnej telewizji cyfrowej coraz więcej sympatyków zyskują również te niewielkie, z pozoru mniej popularne stacje.

Źródło Pinterest

Jeszcze nie tak dawno TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN nie miały sobie równych pod względem oglądalności. Wprowadzenie w lipcu 2013 roku naziemnej telewizji cyfrowej na terenie całej Polski znacznie odmieniło ten stan rzeczy – dodatkowe kanały, dostępne bezpłatnie, stały się poważną konkurencją dla „wielkiej czwórki”. W sumie telewizja cyfrowa w swojej ofercie posiada już ponad 20 kanałów i wciąż się rozszerza. W tym miesiącu pojawiła się stacja Stopklatka TV, a na koniec kwietnia planowane jest wprowadzenie kolejnego , tym razem edukacyjno-poznawczego kanału o nazwie Fokus TV.

– Widownia TVP 1, TVP 2, Polsatu i TVN coraz chętniej przenosi się do nowych stacji naziemnych i stacji dostępnych w płatnej telewizji. Głównym beneficjentem zmian są nowe stacje naziemne, jak Puls2 czy Eska oraz telewizje naziemne, które zwiększyły zasięg dzięki cyfryzacji, jak Telewizja. W tym roku widz telewizji naziemnych dostanie dostęp do kolejnych czterech stacji. Co więcej są to telewizje o profilu do tej pory niedostępnym naziemnie. A pierwsze dni nadawania TVP ABC udowadniają, że walka o widza w tym roku jeszcze bardziej się zaostrzy. – mówi Wojciech Kowalczyk, marketing director w Atmedia, brokerze reklamy telewizyjnej.

Mówi się, że zamiast „wielkiej czwórki” na rynku telewizyjnym mamy tak naprawdę „wielką piątkę”. Wszystko przez umacniającą się pozycję laureata Telekamery Tygodnia, czyli Telewizję Puls, której wyniki oglądalności zbliżone są do wyników TVP. Dobrymi wynikami mogą również pochwalić się takie stacje, jak TVN7, Puls 2, TV4, czy TTC.

Jak wynika z danych AGB Nielsen opracowanych na podstawie corocznego badania Establishment Survey, udział gospodarstw domowych korzystających z cyfrowej telewizji naziemnej od ubiegłego roku wzrósł z 29,5% do 30,3%. Najczęściej jej użytkownikami są małe (dwuosobowe) rodziny i osoby samotne, przeważnie mieszkające w małych miastach lub na wsiach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *