Biuro i biurko, inwestowanie, sprzęt biurowy

Jaki jest najlepszy smartfon do pracy?

Ze względu na dynamiczną sytuację na rynku oraz konkurencję wielu marek, na pewno nie ma sensu wychodzić z założenia, że w dowolnej sytuacji istnieje jeden najlepszy smartfon, choć na pewno niektóre marki cieszą się w całej Polsce wysoką renomą. Jedno wydaje się pewne: minął czas, w którym synonimem biznesu był system operacyjny Blackberry – obecnie ten obszar osiągnął poziom 0,1% udziału w całym rynku smartfonów, a aplikacje przydatne w pracy oraz wygodne i przyjemne uaktualnienia systemów powstają także na te najpopularniejsze platformy, co w Polsce oznacza zwłaszcza Androida. Jeśli pracujemy na specyficznych programach, którymi zarządza ktoś inny, np. dział IT w firmie czy zewnętrzny dostawca oprogramowania, to warto zawsze spytać właśnie ich o integrację poszczególnych programów na komórce, bo odpowiedzi są dziś bardziej znacząco zróżnicowane, niż niegdyś. Podstawowe programy typu Office, notatniki zintegrowane z komputerem, Skype czy dzielenie się plikami w firmowej sieci dostępne są często na każdym systemie, ale w szczególnych przypadkach mogą być wyjątki. Odpowiedź na poszukiwania najlepszego smartfona do użytku w pracy jest pod pewnymi względami podobna do tej na zapotrzebowanie przeciętnego klienta: dobry wygląd telefonu, jakość wykonania czy jego sprawne działanie to cechy dość uniwersalnie doceniane. Jest jednak kilka aspektów, które w przypadku zawodowego zastosowania zyskują poważne znaczenie i warto mieć je na uwadze, planując zakup dla siebie czy pracowników.

Smartfon jest niezbędny w wielu zawodach. Źródło: Pixabay.com.
Smartfon jest niezbędny w wielu zawodach. Źródło: Pixabay.com.

Jeśli w pracy często dzwonimy do innych osób, warto zwrócić podwójną uwagę na rzecz, która rzadko pojawia się w komentarzach, czyli jakość rozmów. Telefon do pracy powinien zebrać od fachowców jak najlepsze opinie na temat „łapania” zasięgu oraz jakości głosu – a klarowna, pozbawiona zakłóceń i domyślania się słów rozmowa to zdecydowanie istotna sprawa, by klienci czy współpracownicy dobrze zapamiętali kontakt. Na określonych stanowiskach bardzo ważna będzie kamera – na szczęście większość popularnych komórek posiada w internecie szczegółowe opisy jakości zdjęć wraz z próbkami. W innych przypadkach kluczowe będą zabezpieczenia, które pozwolą uniknąć kosztownych wpadek – wielu producentów posiada modele z dodatkowymi zabezpieczeniami, czy to programowymi, czy sprzętowymi, jak skaner oka lub odcisków palców. Dla innych najlepszy smartfon to taki, który po prostu długo działa bez konieczności ładowania – jeśli podróżujemy, warto uniknąć sytuacji, gdy nasz telefon rozładowuje się po kilku godzinach rozmów i korzystania z nawigacji. Biorąc pod uwagę i nadając odpowiedni priorytet cenie, jakości wykonania, rozmowom, baterii, wielkości ekranu czy jakości aparatu, możesz świadomie wybrać najlepszy smartfon dla swojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *