internet, prasa, reklama

Jak zadbać o profesjonalne zdjęcia do materiału?

Pracownik dużego medium ma prostą odpowiedź na pytanie, co zrobić, by zadbać o obecność dobrych zdjęć opatrujących dowolny tekst czy innego rodzaju treść, którą tworzy. Otóż musi podnieść słuchawkę i poprosić o to dział fotografii. Mamy w kraju pod dostatkiem wykształconych fotografów, inna osoba zazwyczaj zajmuje się ostateczną selekcją i umieszczaniem ich na stronie, czy to papierowej, czy internetowej. Sprawa robi się trochę bardziej skomplikowana jeśli robimy coś na własną rękę, próbujemy „rozkręcić” własną działalność czy też pracujemy nad projektem o niskim budżecie. W przypadku wielu niskobudżetowych wydawnictw czy stron widzimy, że często nie grzeszą one jakością zdjęć, a to oczywiście wpływa na wrażenia. Wystarczy przejrzeć w salonie czasopisma podobnej tematyki (np. magazyny dla kobiet) by zobaczyć, że ładne zdjęcia podobnych postaci mocno poprawiają estetykę. Sprawiają, że również słowa stają się jakoś bardziej wiarygodne. Dlatego jeśli osobiście nie jesteśmy czarodziejami aparatu, profesjonalna sesja fotograficzna może być bardzo opłacalna dla każdego, kto chce wypromować swój materiał.

Komercyjna sesja fotograficzna. Źródło: Pixabay.com.
Komercyjna sesja fotograficzna. Źródło: Pixabay.com.

Kontakt z fotografami nie wymaga dzisiaj kontaktu z agencjami, ani w sumie nawet niekonieczne jest zdawanie się na rekomendacje. W epoce internetu możemy łatwo znaleźć najważniejsze – czyli same zdjęcia. Niemal każdy zawodowy fotograf ma własną stronę oraz profil na mediach społecznościowych, gdzie zamieszcza swoje prace. Możemy ocenić na nich, czy dobrze sobie radzi w okolicznościach, jakie przewidujemy. Często warto zastanowić się nad specjalizacją zdjęć. Jeśli chcemy profesjonalnie, ale „neutralnie” zaprezentować czyjąś postać, możemy szukać pod hasłem: fotografia biznesowa. Jeśli chcemy zdjęcie postaci, ale jak najciekawsze, może bardziej „szalone”, to mamy specjalistów od portretów. Inni fotografowie zazwyczaj zajmują się zdjęciami plenerowymi, muszącymi operować głównie w naturalnym oświetleniu na dworze, reagować na sytuację zamiast tylko ją tworzyć. Sesja zdjęciowa w studiu mająca przede wszystkim zadbać o ładną ekspozycję produktu nazywa się w branży: sesja komercyjna (kliknij), jej celem jest dość prosto rozumiane zwiększenie zysku. „Samotny” fotograf może robić świetne zdjęcia na dworze, ale odpowiednie studia zazwyczaj będą miały mimo wszystko najlepszy sprzęt i oświetlenie.

Same efekty zdjęć nie powinny być oczywiście jedynym kryterium wyboru fotografa. Oczywiście mogą nam one pokazać, że dostaniemy odpowiedniej jakości produkt. Jednak nie mówią o tym, jak sprawnie i szybko przebiegnie sesja fotograficzna, w zależności od naszych wymagań. No i oczywiście ceny, które mogą znacząco się różnić. Często najlepsze możliwe zdjęcie nie jest warte swojej ceny i wysiłku, nie zgłaszamy go w końcu na konkurs. Wystarczy takie, które będzie może trochę mniej efektowne, ale znacznie „łatwiejsze”. Dlatego warto sprawdzać doświadczenia klientów i pytać o rekomendacje, by zorganizować taką sesję, jaka odpowiada naszym potrzebom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *