internet, prasa, reklama

Fotografia reklamowa i komercyjna – po czym poznać jej jakość?

Niemal każdy pracownik mediów czy firmy współpracującej z mediami przynajmniej czasami musi być świadomy znaczenia fotografii komercyjnej w dzisiejszych mediach. Jak wiadomo, obraz przyciąga więcej uwagi, o czym wiedzą nie tylko wydawcy programów, ale też na pewno reklamodawcy i wszystkie osoby oraz instytucje, które chcą zaprezentować się w mediach. Zdecydowana większość komunikatów promocyjnych i reklamowych używa zdjęć. Warto pamiętać, że nie bez powodu każdy wręcz fotograf ma jakieś swoje specjalności, a i istnieją studia będące ekspertami od danego rodzaju fotografii. Każdy chyba domyśla się, że fotografia reklamowa ma być „atrakcyjna”, ale niewiele to jeszcze mówi. Często idzie za tym konieczność bardzo zaawansowanych technik, by np. ukazać w dobrze oświetlony, wyraźny sposób niewielkich rozmiarów produkt. Ale nie tylko. Oto krótkie przybliżenie priorytetów fotografii reklamowej i komercyjnej.

Fotografia reklamowa. Źródło: Pixabay.com.
Fotografia reklamowa. Źródło: Pixabay.com.

Najczęściej mówiąc o fotografii komercyjnej mówi się o ujęciach produktów, budynków itp. Nierzadko będzie też tam obecny model czy modelka, albo i pejzaż, choćby w roli tła. Wszystko na zdjęciu podporządkowane jest produktowi. Jeśli mówimy o fotografii reklamowej, daje to znaczenie więcej możliwości, bo często celem będzie np. zrobienie zdjęcia oddającego pewną emocję, pewien koncept – np. klient chce, by zdjęcie obrazowało zaufanie i bezpieczeństwo, albo też młode radosne osoby w barwach firmowych, a sama treść nie jest aż tak istotna, można ją dopasować. Fotograf musi posiadać nie tylko wiedzę techniczną, ale i kreatywny umysł, by faktycznie sprostać takiemu zadaniu.

Obojętnie, po której stronie zamówienia jesteśmy, jedną z podstawowych kwestii w fotografii reklamowej zawsze będzie przekaz. Czy to agencja marketingowa, czy klient, czy firma fotograficzna, po części może wspólnie – konieczne będzie ustalenie, co dokładnie ma przekazywać każde zdjęcie, jaki jest komunikat. W przypadku np. zdjęć kawy może to być ciepło, przytulność, aromat itp. Dobra firma fotograficzna powinna to doskonale rozumieć i najlepiej, jeśli ma przykłady wykonań może nie dokładnie takich konceptów, ale udane realizacje innych zadań tego typu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *