szkolenia pracowników

Czym jest coaching dla pracowników

Jedna z definicji coachingu, stworzona przez International Coach Federation, określa go jako partnerską relację podczas której coach, czyli trener, pomaga klientowi wykorzystać jego potencjał i osiągnąć zamierzone rezultaty. W trakcie sesji klient poprzez rozmowę z trenerem skłaniany jest do przemyśleń odnośnie jego życia i kariery, i do określenia celów oraz sposobu ich realizacji. Celem coachingu jest pomóc klientowi w przebyciu drogi z punktu, w którym się znajduje, do punktu w którym chce być. Coaching jest istotny nie tylko z perspektywy pracowników, ale również pracodawców, ponieważ zwiększa efektywność pracownika i pomaga przezwyciężyć jego ograniczenia.

businessman na drabinie

 

Niestety zbyt często cele pracodawcy i pracownika różnią się od siebie, doprowadza to zmarnowania potencjału pracownika i do niewłaściwego wykorzystania jego umiejętności. Dlatego coaching dla pracowników ma za zadanie uświadomienie pracownikowi jego roli w funkcjonowaniu firmy i stworzenie spójnych celów, które połączą jego interes z interesem pracodawcy. Aby w pełni wykorzystać potencjał pracownika musi on wiedzieć, że to co robi jest wartościowe i ma sens. Warto również pokazać mu, że to co robi firma także jest potrzebne i przyczynia się do poprawy warunków życia całego społeczeństwa. Trzeba go przekonać, że sukces firmy to również jego osobisty rozwój i wzrastanie w obrębie całości jaką jest firma.

Coaching pozwala dobremu managerowi zbudować zespół ludzi zdeterminowanych do osiągnięcia sukcesu – drużyny, która będzie zwyciężać. Drużyny, której celem będzie dawać z siebie wszystko, ponieważ będzie się składać z ludzi, którzy robią to co daje im radość i to co ma dla nich sens. Dzięki coachingowi zewnętrznemu można poprawić funkcjonowanie zespołów. Zajęcia z trenerem pozwolą pracownikom wyzwolić zdolność do współpracy generatywnej i poprawić relację między nimi. Lepsze zrozumienie wśród pracowników zwiększy również ich efektywność jako zespołu.

Rolą coachingu dla pracowników jest wydobycie maksymalnego potencjału tkwiącego w osobach zatrudnionych w firmie. Dzięki niemu można nie tylko zwiększyć efektywność, ale również motywację do pracy, która pozytywnie wpłynie na stosunki międzyludzkie w firmie. Korzystanie z zewnętrznego coachingu pozwala także zdiagnozować jakie firma popełnia błędy i skorygować jej działanie, niska skuteczność nie musi być winą członków zespoły, ale może być spowodowana przez nieudolnego managera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *